دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
اوکراین و کشورهای غربی می‌گویند حمله موشکی روسیه به بندر اودسا در جنوب اوکراین توافق برای کمک به صادرات غلات و بهبودی بحران غذایی جهانی را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این حمله را که ۱۲ ساعت پس از امضای توافق انجام شد، «وحشی‌گری» آشکار خواند که نشان می‌دهد نمی‌توان به مسکو برای اجرای این توافق اعتماد کرد. اما تلویزیون دولتی اوکراین Suspilne از قول ارتش اوکراین اعلام کرد این حمله باعث آسیب مهمی نشده است و یک وزیر دولت اوکراین گفت تدارکات برای از سرگیری صادارت غلات از بندرهای دریای سیاه ادامه دارد.

این توافق که روز جمعه میان مسکو کی‌یف با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه امضا شد، پیشرفت مهمی پس از تقریبا پنج ماه جنگ میان روسیه و اوکراین شمرده می‌شود. این توافق با ایجاد امکان برای صادرات غلات با کشتی از بندرهای دریای سیاه از جمله اودسا به برای مهار کردن قیمت‌های فزاینده غذا در جهان ضروری است.

حمله روسیه به بندر اودسا با محکومیت شدید سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس، آلمان و ایتالیا روبرو شد. 

وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن این حمله، روسیه را به عمیق‌تر کردن کمبود جهانی غذا متهم کرد. به گزارش گاردین آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای بر روی توئیتر گفت: «آمریکا قویا حمله روسیه به بندر اودسا را محکوم می‌کند. این حمله تلاش‌ها برای رساندن غذا به گرسنگان و اعتبار تعهدات روسیه در این توافق برای ایجاد امکان برای صادرات غله اوکراین را تضعیف می‌کند.»

روسیه می‌گوید نیروهایش در حمله روز شنبه به بندر اودسا یک کشتی جنگی اوکراین و موشک‌های ضد کشتی هارپون فرستاده‌شده بوسیله آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

از طرف دیگر به گزارش خبرگزاری تاس سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که روز یکشنبه برای گفتگو با همتای مصری‌اش سامح شکری به قاهره رفته است، گفت امیدوار است آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حل مشکل تحریم‌ها که مانع عملیات صادرات غلات از روسیه شده است، به موفقیت برسد.

لاوروف گفت: «این تحریم‌های نامشروع اعمال‌شده علیه روسیه از جمله بیمه و جلوگیری از ورود کشتی‌های ما به بندرهای خارجی و کشتی‌های خارجی به بندرهای روسی، مانع از عملیات صادرات غله روسیه شده است. اکنون پس از امضای توافق در استانبول، دبیرکل سازمان ملل داوطلبانه به دنبال لغو این تحریم‌های غیر مشروع است. بگذارید امیدوار باشیم که او در این کار موفق خواهد شد.؟»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها